divendres, 3 d’octubre del 2008

La plantà

No tenia previst esperar-me al 17 de març per a començar la plantà, però tampoc esperava fer-ho tan prompte. Però l'altre dia, en obrir la nevera, em vaig trobar tres cabeces d'all grillades, i el tio m'ha donat la seua benedicció per a plantar-les. Els alls en principi es poden plantar durant tot l'any -i si hom té la suficient intel·ligència, els plantarà un grapat cada cert temps, per a que no se li acumule la collita!- L'únic que s'ha de tindre prudència de fer és:
  • Plantar-los quan hi ha lluna nova
  • Plantar-los quan és divendres (independentment de si és lluna nova)
  • plantar el grill (la part de dalt de l'all) cara cap amunt
  • Soterrar-l'all tapant-lo tot. Només que isca el grill, si en té.
Jo ja tinc la franja escollida per a fer la primera plantà d'alls, i si em passa pel cap, d'ací a quinze dies o tres setmanes faré una altra plantada, i anar fent, per a tindre sempre alls tendres. I és que és una llàstima tirar un all grillat al fem. Això em fa recordar que no cal cap gran extensió d'hort per a plantar un all grillat. Ni tan sols un hort. Aquella gent que visca a la ciutat en té prou amb plantar l'all grillat -complint totes les condicions abans esmentades- en un test més o menys xicotet -a partir de 20 cm de diàmetre em pareix més que suficient-. No es tracta de tindre autosuficència alimentària a partir d'aquests alls, però això fa recuperar almenys el contacte amb la terra. I per a qui tinga nanos, també és una experiència didàctica.